loading...
تدریس خصوصی آیلتس
محمد سجادی بازدید : 163 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

کلیه افرادی که به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنند یا اینکه به فکر زندگی در کشور های دیگر افتاده اند با آزمون آیلتس زبان انگلیسی که امروزه متداول ترین آزمون زبان انگلیسی دنیا به شمار می رود آشنایی کامل دارند.

درصد بالایی از مردم هم حداقل نام آزمون آیلتس را شنیده اند اما شاید هنوز بخشی هستند که نمیدانند آزمون آیلتس چیست؟

 

معرفی آزمون آیلتس

این آزمون ابتدا در سال 1989 میلادی به عنوان آزمون بریتانیایی زبان انگلیسی برگزار شد و در برابر آزمون آمریکایی تافل قد علم کرد.البته دانشگاه ها معمولا در سایت خود اعلام می کنند که کدام مدرک را مورد پذیرش قرار می دهند به طور کلی اکثر دانشگاه های شاخص دنیا هر دو مدرک را به رسمیت می شناسند.

عبارت آزمون IELTS در حقیقت مخففی از عبارت international English Language Testing System می باشد و در آن 4 مهارت گفتاری speaking ، شنیداری listening، خوانش reading ونگارش writing داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

انواع آزمون آیلتس

در مجموع سه نوع آزمون آیلتس وجود دارد که شما باید با توجه به هدفی که دارید در یکی از آنها شرکت کنید.

 1.    آزمون آیلتس آکادمیک

برای افرادی که قصد تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان یا تحصیل در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در کشورهای غیر انگلیسی زبان را دارند مانند مشتاقان تحصیل در دانشگاه مدول وین اتریش شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک یا دانشگاهی الزامی است.

 2.   آزمون آیلتس جنرال

افرادی که برای مهاجرت کاری یا انواع دیگر مهاجرت قصد زندگی در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید در آزمون آیلتس جنرال یا عمومی شرکت کنند .این آزمون طوری طراحی شده که مهارت ارتباطی انگلیسی این افراد در محاورات زندگی روزمره و شغلی را در در کشورهای انگلیسی زبان محک بزند.

 

 

 آزمون آیلتس لایف اسکیلز

3.  آزمون آیلتس لایف اسکیلز

برای افرادی که قصد دارند ویزای انگلستان بگیرند یا ویزای خود را تمدید کنند. همچنین آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز برای کسانی که خانواده درجه یک آنها در کشور انگلیس زندگی می کنند و قصد ملحق شدن به آنها را دارند لازم است.

مثلا اگر شما بخواهید با فردی که مقیم انگلستان است ازدواج کنید و به همراه او به انگلستان بروید باید در آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید در این آزمون رد (fail) یا قبول (pass) نمره ای ندارد.

این آزمون دو سطح A1  و  B2داشت اما در حال حاضر سطح دیگری به نام A2 هم به آن اضافه شده است. شرکت کنند گان در این آزمون باید با توجه به انگیزه خودشان برای درخواست ویزا در یکی از این سه سطح شرکت کنند.

 

بخش های آزمون آیلتس

 

این آزمون از چهاربخش اصلی تشکیل شده که عبارتند از:

 1.آیلتس شنیداری (IELTS Listening) 

در این بخش که مهارت شنیدن و درک مکالمه ها و سخنرانی های انگلیسی شما ارزیابی می شود ، شما باید به چهار دسته سوال 10 تای گوش کنید و همزمان با گوش دادن به لیسنینگ به سوال ها پاسخ بدهید. البته قبل از اینکه هر قسمت از لیسنینگ پخش شود شما کمی زمان خواهید داشت تا سوال های آن قسمت را مرور کنید.

2.آیلتس خوانش (IELTS Reading)

آزمون آیلتس از سه متن تشکیل شده است و در مجموع 40 سوال از این سه متن خواهید داشت.بخش reading آزمون های آکادمیک و جنرال باهم فرق دارند اما این تفاوت در تعداد متون یا تعداد سوال ها نیست بلکه در Reading انواع متن ها و سختی سوال هاست.

3.آیلتس نوشتاری (IELTS Writing)

در رایتینگ آیلتس شما باید در 60 دقیقه دو رایتینگ بنویسید که آیلتس آنها را Task1 و Task2 نامگذاری کرده است. برای Task1  شما 20 دقیقه فرصت دارید تا حداقل 150 کلمه بنویسید و برای Task 2 شما باید در 40 دقیقه حداقل 250 کلمه بنویسید این دو Task  برای آیلتس های جنرال و آکادمیک متفاوت است.

4.    آیلتس گفتاری (IELTS Speaking)

بخش Speaking در آیلتس آکادمیک و جنرال مشابه است . نکته مهم در مورد آزمون اسپیکینگ این است که شما یک تا چند روز قبل یا بعد از تاریخ آزمون آیلتس خودتان باید در آزمون اسپیکینگ شرکت کنید. این آزمون بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد و از سه قسمت تشکیل شده است.

 

آیا می توان به آزمون آیلتس اعتراض کرد ؟

هر داوطلبی می تواند اعتراض و عدم رضایت خود نسبت به نتیجه اعلام شده ی آزمون را به مرکز مربوطه اعلام کند.بر اساس مقررات آیلتس ، شما باید اعتراض خود را ضمن تکمیل یک برگه اعتراض به فاصله شش هفته از تاریخ آزمون اعلام نماید. بواسطه این اعتراض شما حق اعتراض برای هریک از بخش ها یا مهارت هایی را که فکر میکنید در آن نمرهای کمتر ازآنچه می باست به شما تعلق گرفته خواهید داشت.شما می توانید با پرداخت هزینه ی مجدد به نتیجه آزمون خود اعتراض نمایید که در صورت تایید و درست بودن اعتراض شما ، این مبلغ به شما عودت داده می شود. در غیر این صورت هیچ هزینه ایی قابل استرداد نخواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 630
  • بازدید کلی : 2,003